در حال بارگذاری ...
شنبه 22 دی 1403
nus.ac.ir

معرفی اداره امور مالی

معرفی اداره امور مالی آموزشکده

 برنامه ریزی ، هدایت ، هماهنگی و کنترل فعالیت های مالی آموزشکده در چارچوب مقررات ، قوانین ، آیین نامه ها و دستوراالعمل های مصوب و ایجاد هماهنگی برای انجام وظایف محوله در حوزه اداره امور مالی و سایر ذینفعان از جمله اهم فعالیت های اداره امور مالی مرکز می باشد.

انجام کلیه امور مربوط به دریافت ها و پرداخت ها ، ارسال شهریه دانشجویان به حساب خزانه داری کل کشور و پیگیری و برگشت وجوه یاد شده به حساب مرکز و هزینه کردآن براساس دستور العمل های ارسالی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از دیگر فعالیت های این اداره می باشد.

 شرح وظایف اداره امور مالی

 انجام کلیه امور مالی مرکز با رعایت قوانین و مقررات مالی معاملاتی دانشگاه و قوانین و مقررات.

·         تهیه وتنظیم اطلاعات مالی لازم در موارد مختلف دریافتها ، پرداخت ها و اعتبارات و تعهدات ، نگهداری دفاتر اعتبارات و تهیه گزارشات لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط و حوزه دانشگاه.

·         رسیدگی به اسناد و سیستم های حقوق و مزایای کارکنان از نظر انطباق با مقررات.

·         مصرف اعتبارات مرکز طبق بودجه تفصیلی مصوب و با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

·         تنظیم حساب درآمدها و هزینه ها و محاسبات کل و تهیه گزارش عملیاتی مالی و ارسال به مراجع ذی ربط و اخذ تاییدیه و ارسال آن به حوزه ستاد دانشگاه و سایر مراجع ذی صلاح.

·         نظارت بر حفظ و نگهداری اموال منقول و غیر منقول مرکز و ثبت مشخصات کامل اموال در دفاتر و نگهداری حساب اموال در اجرای قوانین و مقررات مربوط به آیین نامه های اموال دولتی و نحوه استفاده از آنها.

·         پرداخت کلیه هزینه ها براساس اعتبارات تخصیص یافته.

·         تهیه گزارشات لازم از وضعیت اعتبارات و عملیات مالی مرکز و ارائه به مقام مافوق و حوزه ستاد دانشگاه.

·         رسیدگی به اسناد هزینه های مرکز در چارچوب قوانین و مقررات

·         رسیدگی به حسابهای بانکی مرکز و تهیه صورت مغایرت.

·         نظارت و کنترل بر وصول و واریز درآمدهای اختصاصی به حساب غیر قابل برداشت در استان.

·         همکاری با گروه طرح وبرنامه و ارائه اطلاعات هزینه به منظور تهیه و تنظیم بودجه سالانه مرکز.

·         استقرار سیستم مناسب جهت کنترل درآمدهای واریزی.

·         هماهنگی و تشکیل جلسات و کمیته ای مرتبط کاری در جهت وصول بهینه درآمدها.

·         سازماندهی فعالیت های مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت واختیارات کارکنان تحت سرپرستی.

·         نظارت بر تهیه نامه ها ، دستورالعمل ها و ... ارجاعی از سوی مقام ما فوق.

·         شرکت در کمیسیون ها ، سمینارها و جلسات مختلف حسب دستور و تهیه گزارشهای مورد نیاز جهت استحضار مقام مافوق.