معرفی امور اداری و پشتیبانی
معرفی امور اداری و پشتیبانی
مدیریت امور اداری در واقع جنبههای انسانی سازمان را در بر میگیرد، زیرا انسان عامل مهمی در نیل به اهداف سازمان و مدیریت به شمار میرود. تحقیقات امروزی بیانگر این واقعیت است که رابطه نزدیکی بین نحوه مدیریت منابع انسانی و امکان نیل به اهداف سازمانی وجود دارد، از این روست که این مدیریت امروزه به منزله یکی از شریانهای مهم و حیاتی هر سازمانی محسوب میگردد. مدیریت منابع انسانی، تخصص ویژهای است که کوشش می نماید تا در جهت کسب رضایت کارکنان و تأمین هدف های سازمانی گام برداشته و سیاستگذاری نماید.
مدیران منابع انسانی به طور کلی دارای دو نوع وظیفه میباشند:
اول: برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، نظارت و هماهنگی در واحد تحت نظارت خود و اجرای عملیات تاکتیکی.
دوم: وظایف اختصاصی یعنی انجام کلیهی عملیات لازم جهت استخدام، در زمان اشتغال و هنگام بازنشستگی تا پایان عمر یک نیرو.
مدیریت امور اداری آموزشکده در راستای تحقق اهداف سازمانی خود، اهم برنامهریزیهای خود را بر روی منابع انسانی (رکن اصلی و اساسی سازمان)، اجرای صحیح بخشنامهها، آئیننامهها و... در چار چوب مقررات و قانون نموده که خلاصهای از آن بهشرح ذیل مرقوم میگردد.
· اجرای سیاست ها و خط مشی های مرکز در زمینه های مربوط به امور اداری، استخدامی و پشتیبانی همسو با حوزه ستادی دانشگاه
· رسیدگی به امور رفاه، بیمه و بازنشستگی کارکنان و اتخاذ تصمیمات لازم با هماهنگی حوزه ستادی دانشگاه
· جذب و بکارگیری نیروی انسانی مرکز در راستای اجرای مقررات و دستورالعمل های ابلاغی از سوی حوزه ستادی دانشگاه
· کنترل و نظارت بر امر حضور و غیاب کارکنان مرکز و طراحی سیستم های مکانیزه حضور و غیاب
· تهیه، تنظیم و نگهداری و حفظ و حراست از کلیه پرونده های پرسنلیو سایر اسناد و مدارک مربوط
· تهیه و تنظیم آمار و اطلاعات و مشخصات کارکنان مرکز و به روز نمودن آنها جهت ارائه گزارشات لازم به حوزه ستادی دانشگاه
· انجام اقدامات لازم به منظور ارزشیابی عملکرد سالیانه کارکنان و مدیران مرکز همسو با بخشنامه های ابلاغی از سوی حوزه ستادی دانشگاه
· انجام کلیه امور پشتیبانی و خدماتی مرکز و ارائه آن به واحدهای مختلف
· انجام امور تدارکات و تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف در چارچوب قوانین و مقررات